Spesialbestilling og privatimport

Ønsker du å bestille en vare du vet er tilgjengelig hos en importør? Her er svar på de mest stilte spørsmålene.

Illustrasjon.

Vinmonopolet importerer ikke varer selv, men kjøper varer fra flere hundre forskjellige norske importører. Og vi vil selvsagt gjøre det vi kan for å få tak i varene du er på jakt etter selv om vi ikke har dem i vårt sortiment. Gi beskjed hvis du er ute etter en vare du ikke finner i nettbutikken.

Først kan det være greit å vite at du kan importere øl, vin og brennevin til privat bruk uten å søke om tillatelse.

Se informasjon fra Tolletaten her

Vi kan hjelpe deg med spesialbestilling

Du kan også ta kontakt med en norsk importør og høre om de kan skaffe varer for deg.

Hvis en importør kan skaffe varen for deg hjelper vi deg med å gjøre en såkalt spesialbestilling.

Det er viktig at du sjekker med aktuell importør eller grossist om varen er å få tak i. Grossisten gir deg også Vinmonopolets utsalgspris.

Fyll ut skjemaet for spesialbestilling

Kundesenteret tar kontakt med grossisten for å få bekreftet ordren før varen blir bestilt til ditt Vinmonopol. Behandlingstiden varierer etter hvor raskt varene kan leveres og hvor kjapt grossisten gir oss nødvendig informasjon.

Kundesenteret

kundesenter@vinmonopolet.no

22 01 50 00

Informasjonskapsler

Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen på vår nettside.

Informasjonskapslene har ulike formål: noen er nødvendige, mens andre er funksjonelle eller brukes til analyse.

Besøk vår informasjonsside for mer detaljer, eller finn lenken i bunnen av nettsiden.